gy

let's get connected

Monday, January 24, 2011

aku tersangat stress harini..







benarlah apa orang cakap..
semalam ketawa riang..
hari ini berduka lara..


huhuhu...
sangat2 stress!!!
puncanya??
hanya sbb bini bos aku!
tensionnya!!


aku malas nk cerita detail..tp memang aku sgt tertekan!
aku tertekan bila mcam aku je kambing hitam dlm ofis tu..(apa makna kambing hitam sbnrnye er??aku main hentam je labu..)


bkn aku sorg je yg tak puas ati dgn management ofis tu.bebudak ofis ni pn tak puas ati gak..cuma yg bezanya..diorg ni hanya berani cakap belakang...
aku?
cakap belakang dan cakap depan!
betullah mak aku cakap..orang lembut2 ni,suka memberontak..(mak aku ckp aku lembut ke?hehehe)
aku jenis benda aku tak puas ati..sket2 aku boleh buat dek..boleh layan je..tapi bila dah smpi masa aku mulalah.. 


terkejut gak bila bini bos cakap..actually kalau public holiday yg tetiba PM announce mcm cth haritu bila Malaysia menang Piala Suzuki tu hanya works utk government agencies je...betul ke??aku rasa mcm tak sahih je..kalau dh public holiday utk negara tu..maknanya public holidaylah!tak kiralah ko bangla skalipun!!!!!!!!


pastu dia bangkitkan lak isu solat...dia kata bkn nk larang, dia respek je..
tp dia kata boleh je kalau sembahyang kt umah. Kepala hotak kaulah!!!
tp aku cuba explain kt dia..solat ada time frame..
hanya sbb beberapa org tak sembahyang,ko nmpk aku sorg je ke?
sbnrnya aku pun tak berapa nk phm apa dia ckp..
english dia tu terlalu 'advance' sgt smpi boleh pening kepalalah nk paham..
tp aku rasa apa yg dia nk smpikan adalah...
'Diorg tak berkira sgt kalau kitorg amik waktu pejabat buat bnda2 remeh'


entahlah..dia nk menunjukkan concern dia..nk main psychology dgn aku..tp tak jalan weh..buat aku rasa tertekan lagi adalah..dia tanya aku..aku tak suka keje kat sini ke?
kenapa dia tanya aku camtu?
huh!dia takyah jawab..
aku rasa aku tau apa dia pikir..


sbb asyik aku je yg bangkitkan isu2 dlm ofis ni..
org lain diam tercanguk je...
kdg geram gak ngan bdk ofis aku ni..apa2 hal..fiefa..ko ckplah..ko berani sket...
hanguklah!!!
pastu yg kene aku sorg..


sbnrnya aku pn dh tak tahan dh dgn birokrasi2 ni..letih weh..
aku nk bebas..rasanya setiap hari aku merungut..bkn aku tak bersyukur..aku bersyukur gak..at least aku dpt bos yg agak baik jugaklah..tp bnda2 smpgn yg aku rasa menindas pekerja2 bwhn ni buat aku rasa nk bebas je..
sbb aku masih rasional je,aku bertahan..bertahan sehabis boleh..tunggulah aku habis master ni..lps tu aku nk mengorak langkah..
ke jinjang pelamin...
hampeh!
mengorak langkah seterusnya...
masuk gomen ke..


Argh!!!masuk gomen pn aku rasa lg byk peel nyer..
aku dok dgr cerita kengkwn aku yg diorg ni terpaksa berhadapan dgn org2 otai yg agak mentaliti kemelayuan sikit..
hurm..pening2!!
bila jadi cmni..mulalah aku pikir nak kawen cepat..supaya laki aku bole sara hidup aku..
hahaha..so kalau aku nk benti keje pn anytime no prob!


wah!terapinyer aku rasa bila dh luahkn kt sini..rasa mcm dh lapang sikit dada aku ni...


tp sakit pulak kepala aku bila teringat ada 2 beban assignment yg masih belum aku sentuh!
wah!!!!stress!!!!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails