gy

let's get connected

Friday, December 27, 2013

DIY projek kahwin: Wedding Guestbook


Assalamualaikum & hi...

Kali ini nak buat quick update! Masih mengenai projek DIY majlis kahwinku.. Kali ini adalah mengenai Guestbook ku. Pun salah satu DIY projek ku yang sgt ku sayang tapi projek DIY ni kira macam semi DIY lah.. sebab ada sedikit ketipuan di situ. Apa yang aku cakap ni? Well, biar gambar yang berbicara

 
 
tadaa....
 
 

 
cover kulit buku
 
 
 
 
 
 
 
kata - kata aluan kepada tetamu

 pada mukasurat pertama
 
 
 
 
 
 
 
muka surat seterusnya..page yang aku sgt2 suka! tulisan menerangkan gambar. Tak sepatutnya tetamu sign kat sini.. haish! nak kene betul cousin aku ni!
 
 
 
 
 
 
 
other internal pages
 
 
dan lagi...
 
 
dan lagi..lagi..
 
 
 
 
 
lagi...
 
 
back cover
 
 
 
so ada paham kenapa aku cakap semi DIY? hehe...
Untuk makluman aku beli direct dari Pixajoy. Mula ingat nak beli voucher groupon atau living social deal tapi susah nak cari yang landscape. Kalau ada pun harga mahal. Tetiba buka website pixajoy ada promotion, so terus je beli. RM50 kalau tak silap aku untuk 40 muka surat. Saiz besar sikit dari A4 size kurang dari A3 size.
 
Aku & incik tunang (pada ketika itu) compose bersama di Starbucks. Oh, kitorang memang suka buat keje kat coffee shop.. Senang, ada wifi & bole enjoy coffee!
 
Kitorang compose gambar guna photoshop lepas tu baru masukkan ke dalam page pixajoy tu.  Kalau tak, agak susah & leceh sedikit kalau compose terus dalam Pixajoy. Bila dah siap compose, submit online dan tak sampai 3 hari bekerja pun dah dapat. Outcome dia memang tip top & we love it!
 
cukup ke 40 mukasurat je? Jawapannya tak cukup! Sebenarnya bole je kalau korang nak top up mukasurat tapi sebab aku kedekut so tau apa yang aku buat?
 
hehehe..aku buat buku lain tapi print kat kertas A4 biasa.. sumbernya of course office ku tersayang!
 
 
gambar kenangan ketika mencompose layout di coffee shop!
 
 
P/S- Gambar yang digunakan adalah gambar pre-wedding yang di ambil di Sepang Gold Coast Palm Resort.
 

1 comment:

shazleenhairuddins said...

smart gilee.
suke
suke
suke

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails