gy

let's get connected

Monday, February 3, 2014

review PD waterfront boutique hotel

Salam & hello,

Lupakan sebentar kisah kahwin dan honeymoon. Sekarang nak cerita kisah percutian ke Port dickson. Sebenarnya xplan pun nk g bercuti ke mana2 pn..almaklumlah, aku n incik somi baru je blk dari bercuti tapi bila mana budak2 ofis suma pakat bercuti di hujung tahundan kami hanya gigit mulut je walaupun cuti utk tahun 2013 melambak lagi! Xpela, bg can kat org lain..

Tapi nmpk gayanya aku ni mmg tak tahan godaan..hehe... my best friend's brother is getting married in melaka.. so otak aku bergeliga pikir jomlah bercuti..melaka pun melakalah..so aku ckp dgn incik somi bole ke kalau kita amik cuti isnin nk g cuti ke melaka? Katanya bole je... yes! tapi incik somi sbnrnya mcm berat sikit aku dpt rasakan sbb bermakna poket dia makin menipis almaklumlah kitorgkan baru kahwin.. duit sblm kahwin dah abis, lepas kahwin baru nak kumpul duit utk kelengkapan rumahtangga tapi dok ajak bercuti..cmne nk ada duit?

Memandangkan aku ini isteri yg memahami (chewah!) Aku pun google groupon cari deal yg bole buat instant redemption..haha...jgn ingat aku nk lupakan niat aku tu!

Tapi yg selalunya ada instant redemption ialah livingsocial. Aku xpenah beli deal hotel selain dari kat groupon. So aku mcm caya xcaya je dgn deal2 yg lain. Selalunya livingsocial aku akn beli voucher restoran or mkn..

So yg ada hanyalah ke Port Dickson, PD waterfront boutique hotel. Hotel bajet tapi ada kelas tersendiri. Maksud aku hotel bajet kerana takde fasiliti macam swimming pool, breakfast lounge bagai tapi aku rasa berbaloi dan cukup puas hati. At least the interior cantik sbb tu namanya boutique hotel, bukan budget hotel.


tak berapa nak ingat berapa RM. tapi less than RM100
 


Cuma satu je aku kureng sket.. ngee..masuk2 bilik hotel bau India.. er, bukan racist k tapi memang betul! Mungkin managementnya India sbb reception pun Indian guy so cleaning pun guna Indian material perhaps?hehehe oklah, meh tgk sikit gambar yang sempat aku snap


hotel lobby dia aku suka.. modern design dengan frameless glass which looks rich & pleasant..
 
 
 
 
cermin besar di lobi hotel yang membuatkan feeling2 lobi tu luas tapi hakikatnya kecik je :)
 
 
 
 
 
Tangga menuju ke bilik
 
 
 

 
oklah, TVnya agak kecil sikit.. er, mungkin sbb dah biasa tgk TV besor kot
 
 
 
 
 
 
typical simple hotel room.. abaikan kepala di belakang itu..tak nyempat2 dah landing dulu..
 
 
kesimpulan darinya:
  • Livingsocial escape deals pun menarik sama hebat macam Groupon.
  • PD waterfront boutique hotel pun nice utk tempat crash & sleep.
  • all of it worth it, smart tak cara isteri ini berbelanja? :p


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails