gy

let's get connected

Wednesday, March 16, 2011

I really need the job!

Yes!
I really do!
I need it so bad!

Why?
because of $$$??

of course!
siapa tak nak kan?
orang datang offer kau secepuk duit..
kau tak nak?

duit tu memang aku perlu sangat-sangat pun.
sebab sekarang ni perbelanjaan bulanan aku nak meningkatlah..

tapi terus terang aku katakan bukan kerana duit semata..
tapi?
tapi apa?

aku nak keje tu dan aku perlukan keje itu..
sebab aku suka!
keje tu dah macam dream job aku!
keje yang memerlukan aku bergerak ke sana ke mari...
keje yang menjadikan aku sebagai orang penting..
maksudnya kewujudan aku di perlukan dan bukan semata-mata menjadi seorang kuli yang menanti gaji di hujung bulan..

oh!aku memang inginkan kerja itu!
semua tawaran yang di tawarkan amat menarik!
menarik,tertarik dan memang dabomb!

senang cerita terloponglah mulut aku bila aku di offer kerja itu dengan gaji dan benefit sebegitu.
sumpah!
aku keje yang sekarang ni 10 tahun pun belum tentu aku dapat apa yang mereka offer ni..

memang aku nak!
dan aku dah terima dah!

tapi..

tapi..

kenapa ada 'hidden charges'?

hidden charges?
hee..
bukan bayaran dengan wang ringgit
tapi..

dot..dot..dot..

huwargh!
nak nangis je rasa!
kenapa buat camni??

aku ikhlas!
ikhlas nak kan kerja itu!
dan aku tak pernah begitu bersemangat dalam bekerja..

tapi tolonglah jangan buat camni!
tolonglah jangan offer aku kerja 2 dalam 1

kalau nak 2 in 1 pun janganlah yang itu!
tolonglah professional..
kata business people..
and kata you're looking for an employee..

jadi professional lah please...

I really need the job!
If i ever accept the job it would be life changing experience!
as it is a diversion from my present career!

and i think i'm prepared for that..
but for the other thing...

Oh!NO!
I cannot accept that.
and I hope that you changes your mind.
Please God, help change his mind for the sake of his goods and my benefit.


Tolonglah saya!
Doakan semoga 'beliau' berubah fikiran..
cuma mahu offer saya 1 kerja sahaja..
tidak 2, atau 3.


Tolonglah!
saya benar-benar inginkan kerja itu!


I'm tired of only following the flow all this while.
Doing everything that people thinks is right.
Trying to play safe.
Afraid to tackle any risks that may occurs.

This time I want to do what I really want to do.
What's my passion.
What's my interest in life.
and for all..
What i think is BEST for me!

Dan kini aku hanya mampu berdoa..
semoga Allah bukakan pintu hati kami..
untuk memilih apa yang terbaik untuk kami..

Amin Yarabbalalamin..

nota kaki: apapun saya suka nasihat daripada seorang kawan saya ini.. -> 'mungkin sekarang kau jumpa karung emas, tapi karung emas itu bukan milik kau sekarang, Mungkin suatu hari nanti kau akan jumpa karung emas lain yang lebih berharga'

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails