gy

let's get connected

Friday, February 11, 2011

Salah kami ke kalau kami menagih undi?

Contest sana..contest sini..
sana,sini,sinun..sume nak buat contest...
bila dah buat contest,mestilah ada habuan..
bila ada habuan,berpusu-pusulah org nk join contest..

bukan je contest kat blog..
sekarang dh jadi trend contest kat FB...

huhuhu..
selalunya senang je..
send gambar kat fan page or FB penganjur..
selalunya penganjur terdiri daripada pengusaha bisnes on9..

maka dengan itu, antara syarat2nya..
kalau penganjur jual baju,kenelah beli baju diorg...
so drpd situ diorg dah dpt untung..
sbb yg nak masuknyer berduyyunnn tiba!

so mcmana nk menang?
alah,sume dh sudah maklumlah..
kenalah undi..
cmne nk undi?
kene like fan page diorg dulu,baru leh like gmbr2 yg join contest..

MARKETING lagik!
lebih ramai fans,lebih dikenali dan lebih byk kebarangkalian mereka dpt bisnes..

tp mcmana dgn peserta?
diorg kene berusaha gigih meraih undi..
buatlah mcm2,utk menagih undi..

ada yg post kat status..
ada yg post kat every wall kawan2 dia(fuh!jenuh gila!)
ada yg post kat private message
ada yg post kat dlm group...

well..aku nak tanya pendapat korglah kan..
korg rasa adil ke tak?dgn cara ni?

huhuhu..sbb bkn sume org suke..
inbox diorg penuh..
bkn sume org suka wall diorg semak..
bkn sume org suka group wall diorg bersepah..

ada yg mrh2 lagi..ckp jgn buat lagilah..tak sukalah..apalah..
hehehe..so far aku belum penah kene lagilah..sbb belum bnyk lagi contest yg aku join =P
sbnrnya aku segan nak meraih undi org..welll,i ni gadis pemalu (malulah sgt kan?)
tapi hakikatnyer aku memang malu + segan nak promosi diri sendiri..
sbb tu aku akan pilih org utk aku tagih undi

tapi!!!!!
tak adil jugak!
sbbnyer peserta yg ketagih undi pun memang dh tertagih smpaikan diorg pun sggp like pic org dan meninggalkan comment utk like pic dia jugak..
kau undi aku, aku undi kau!
adil kah?

personally,pendapat aku benda mcm ni tak adil..
sbb gmbr2 yg di undi itu bkn berdasarkan perasaan sbnr kita,tapi paksaan!
kdg2 gmbr yg tah pape tah...tapi terpaksa like..
sbb?org tu dh like pic aku..

sbnrnya aku menulis ni pun terkena gak tempias kt aku balik..
sbb itu jugak apa yg aku buat..
tapi nk buat cmne?
aku mengikut trend org mengundi..
sbb kalau aku tak follow,kalau aku tak promote diri aku sendiri,maka tak tercapailah cita-cita aku..
maka oleh itu?
aku harus!
wajib mengupload gmbr dan link contest yg aku join untuk korg vote!
jadi silalah undi saya!peace for me bebeh!

bagi yg tidak tahu,aku penah wat en3 psl aku join contest.
so Alhamdulillah, berkat usaha aku menagih undi korg sume,dptlah shortlisted utk top 20.
tp utk mara ke top 10, sekali lagi aku menagih undi korg k..


okay!gmbrnye tak brape nk superb lah kan compare to gmbr utk 1st round tp ini je yg mampu aku snap sblm tarikh tutupnyer..hehehe..syaratnyer kene pakai putih.
dan aku tak berapa nak berkenan pakai putih ni sbb tu delay2,last2 terpaksa aku snap sendiri.. =)

so,aku tak kisahlah korg suka ke tak suka ke (tp deep down in my heart aku harap korg suka), please vote for me!

caranya mudah je..


gmbr sebijik gmbr di atas k..jgn lak korg ter klik gmbr org lain laks!penat aku wat marketing plan ni babe!
undi ye..jgn tak undi..
thanks in advance!
jangan menyampah,jangan marah...love!

nota kaki: sy jmpa 2 contest yg syaratnyer berbeza..tak perlu like utk vote..tak perlu follow utk join!so gonna join it!tp nk kene carik gmbr market baik punya dulu!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails