gy

let's get connected

Monday, February 21, 2011

rangsang minda anda dengan memandu

monday blues ke?hurm..nak mencoret pun takleh lama2 sbb bos ada..adeh!kalau jenis bos yg dok tercongok je kat dlm bilik dia tu takpelah jugak..ni jenis yg ke hulu ke hilir..adeh!letih nak berlakon ni!dahlah tak bagi keje yg mencabar tuk aku..nasib hari jumaat ritu aku tak buat keje..adalah jugak keje aku..hahaha..tp itupun aku rasa macam takde makna je kalau aku buat..sbb belum dapat approval dari dia..kang aku buat kang jadi sia2 je usaha aku...tukar!tukar!tukar!letih cengginih!nak wat per ni???????????? hurm..bosan..



hurm.. nak sharing is caring..
there's this 1 article I read in health magazine..

katanya bila pulang dari kerja dalam keadaan penat dan letih, bolehlah menggunakan jalan - jalan alternatif lain yang bukan merupakan jalan harian anda..ianya dapat merangsang minda anda dan sedikit sebanyak dapat merelakskan badan serta otak. Kenapa?sebab otak dapat menikmati pemandangan dan senario yang berbeza dari rutin harian di samping itu anda dapat explore jalan - jalan baru yang mungkin anda tak pernah tahu!kira ibaratnya dia nak kata otak kita ni malas berfikir kalau stagnant sgt..hari2 lalui benda yang sama je..
paham tak apa aku cakap ni?hehehe

kan orang kata jauh perjalanan luas pemandangan..
cubalah!aku dah pernah try dah dan memang benar apa yang dikatakan.
actually aku buat before aku baca artikel ni..
sesaja aku stress balik dari keje kene tempuh jam..
aku pun sesuka ati aku explore jalan...dan aku rasa mcm aman giler!
hasilnya aku dah jumpa jalan yg kurang jam!fuh!kurang masa aku dihabiskan di jalanan!

memula tak terpikir pun psl explore jalan baru pergi dan pulang ni leh release tension..bila dah came across this artikel!dan memang benar apa yang dirasai..
pagi ni pun aku explore jalan baru lagi..nyaman je rasa..takde tension2 tapi bila masuk ofis ngadap keje yg sama and bos lak wat taktau je ngan aku..hidup dah jadi bosan balik..otak pun dah malas berpikir..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails