gy

let's get connected

Sunday, February 6, 2011

Pantai contest by Mr. K

ok..aku jarang blogwalking ni..
bkn apa..bkn sombong..bkn bongkak..
cumanya masa selalu tak mengizinkan..
tp bila bosan2 dan byk masa nk di buang..
maka aku pn ber blogwalkinglah..

hasil blogwalking aku harini..hehehe..
aku terserempak dgn contest ni...
yg di anjurkan oleh MR. K_boy..
kalau korg nk join gak picit sini meh!
tp kene cepat sket sbb tarikh tutup esok 7hb feb 2011 sblm pukul 12.01 am

ni banner contestnya..

hurm..aku pun tak sure..either leh letak 1 je ke or bnyk..dari yg aku dok jeling2 contestants lain ada yg letak 1,ada yg letak byk..
hurm..since aku suke sgt in love dgr gmbr2 yg aku ada..so aku nk letak byk..hee..tp utk jln selamat aku letak dulu gmbr yg aku nk pertaruhkan..hehehe...

so...

tarraaa....


aku sgt2 cinta gmbr ini!

cantik kan?

kan?

kan?

kan?

hee..
okay..di manakah tempatnya ini?
di mana lagik kalu bukan negeri kelahiran MR. K sendiri..
SABAH negeri di bawah bayu..

wah!pandai ye kau!nk bodek tuan tanah..hahaha
xdelah..semua ini secara kebetulan je...

ok..berbalik kpd ceritanya...
lebih spesifik lagi nama tempat ini adalah Pulau Mamutik..
first time jejak kaki ke bumi Sabah..itupun sbb ada member aku kahwin..so kitorg ambil kesempatan utk pegi bercuti ke sabah!
memang berbaloi2!
percutian yg aku rasa sgt menyeronokkan..

dan di sini jugaklah aku mencuba utk pertama kalinya snorkeling!
owh!dan mmg kenangan terindah yg tak boleh dilupakan...
kalau korg tgk gmbr pun dah tau air pantai tu teramatlah jernih!
tak perlu nk menyelam pun dah leh nampak ikan-ikan berenang..
apatah lagi kalau menyelam?

memula tu cuak gak..since aku ni tak pandai berenang..
setakat menyelam di pesisiran pantai je..ahaks!
tp sekejap je...
tak smpi brape minit aku n 2,3 org kwn dh smpi ke tengah alam dah...
dok kejar ikan Nemo!
betul!aku tak tipu!
serius ada nemo!
bkn setakat nemo,mcm2 ikan semua kaler ada..

Subhanallah!
indah ciptaan tuhan..
overall kitorg pegi 3 pulau..
pulau manukan,pulau sapi and pulau mamutik..
tp personally pulau mamutik yang paling aku suka and paling lama kitorg stay kat situ..

sbb masa pegi 1st pulau...pulau manukan..1st snorkeling..and masa ni ada a few kwn2 aku yg takut nk menyelam..so dia jd tak brape nk best wlpn pemandangannya agak cantik gak..

2nd g pulau sapi..menurut tour guide kitorg pulau sapi pulau plg cantik sbb tu ramai org..
and mmg bila kitorg sampai..ramainye manusia!
and jadi tak best sbb kene berhimpit2 tambah lagi masa tu angin kuat so ombak besar..taklehlah nk menyelam sgt

sbb tu kitorg amat berpuas ati kat pulau mamutik!
cantik,bersih and tak brape ramai orang!
salah satu sebab tak ramai orang sbb pulau ni antara pulau yg terjauh sekali..
and since tak ramai orang, maka tempatnyer tak kotor compare to Pulau Sapi..and makanannya takdelah mahal sgt..

kesimpulannya, Pulau MAMUTIK jugak yg the best!

ok..abis cerita..nk masukkan gmbr2 lain lak..

some of us

all of us
okaylah..syarat2 yg lain adalah..
perlu mengetag 3 org yg lain..
dan aku pilih

1 comment:

ai.janghyuk said...

hui hui cik gojes (:
1st pic MMG cantek, i like~

nway, i tagged u, klu rajin join k
http://farizadesune.blogspot.com/2011/02/aku-dia-vintage-photo-contest.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails