gy

let's get connected

Friday, December 13, 2013

Our Wedding band




Cantik tak? well, taklehlah of course lawan cincin rozita che wan & zain saidin


normally,  kalau ikut orang kita selalunya cincin kahwin ni yang ada batu sebentuk..
yang macam aku ni lebih kepada cincin merisik or bertunang kot..
sebab aku pun tak tahu nak klasifikasikan cincin yang macam aku ni jenis yang macam mana..
belah rotan ke?tapi setahu aku cincin belah rotan takde batu..

hurm..tak kisahlah.. aku panggil wedding band jelah..

memang niat tak nak cari cincin batu sebentuk..
sebab masa merisik/bertunang haritu dah dapat sebentuk cincin certified diamond solitaire..
at least nak variasilah..
lagipun cincin kahwin ni orang banyak buat basahan.. sbb tu org putih kalau cincin tunang dia bagi solitaire tapi cincin kahwin band kosong sahaja.


so pusing punya pusing.. hanya yang macam ni je yang menarik perhatian aku..
last2 belilah dekat Tomei One Utama..

sebab?

of courselah after comparison reasons..

yang dekat Tomei ni emasnya solid & berat..
diamondnya berkilat shining lebih..
harga competitive & more valuable..

so, beli.. tutup mata, simpan sehinggalah hari nikah baru bertemu kembali..
beli kalau tak silap 2 bulan ke 3 bulan sebelum nikah..

itu cerita cincin nikah aku..
cincin nikah si dia?

mestilah aku suka abaikan.. ngee...
dah tu dia ni susah sikit kalau nak beli barang dia..
kalau Tanya cakap tak kisah..tak kisah..

tapi bila nak beli, jenuhnya ya rabbi!
ops!tak baik kutuk suami sendiri :p
bukan kutuk tapi story sharing.. (I'm sure he don't mind)

right from start dia dah request tak kisah cincin apa pun tapi yang penting ada diamond.
cheh! nak jugak diamond!

memang dah sedia maklum.. lelaki islam haram pakai emas, tak kisahlah emas kuning ke putih ke..
setengah orang cakap boleh pakai cincin ......
tapi bila di check2 cincin ni pun ada terkandung sedikit % emas..

jadi kalau dah was2, tak yakin harislah dielakkan...

Ya Allah, susahnya nak cari cincin lelaki!
kat kedai emas, dah tentulah jual cincin emas..

ada platinum.. tapi menurut katanya mahal..
bagus! selamat duit aku!
hehehe walaupun aku dgn rela hati nak melabur.. seriously aku tak kisah..

so move to silver..
tapi takde DIAMOND!
sudah....

dekat Habib boleh customade..
tapi tak berbaloi..
ko customade harga lebih mahal dari harga emas..
walaupun nak kata..takpe..ni kan cincin kahwin, bukan cincin couple ke jadah..
tapi nasib suami ku ini berfikir panjang..
jangan buang duit..
nak beli biar berbaloi..

ok, so next......
Tanya jugaklah member2 lelaki yang dah kahwin depa beli kat mana..
ada ckp kat PKNS shah alam.. tapi bila aku usha cincin depa..
ops! tak cantik!
ada batu..tapi batu besar..xmoh aku bg laki aku pakai..
nasib laki aku pun sependapat dgn aku...

nak dijadikan cerita aku pi Bausch K One Utama dgn kawan aku..
kedai barang kemas stainless steel je..
tak banyak choice..tapi ada satu tu aku n my friend berkenan..
lain dari yg lain.. yg penting ada diamond!
ikut hati nak beli je..
murah pun murah..tapi murah sgtlah pulak..
ok ke laki aku nanti?

so balik tu excited pi sembang dgn dia..
dia cool je.. ok, nanti kita g tgk..
bwk dia, aku tak tunjuk pun yg mana aku berkenan..suh dia pilih, satu pun dia tak pilih..

ha.....!!!!!! kan aku dah ckp dia memang susah!
bila kau tunjuk yg aku berkenan tu..
dia kata biar betul? macam cincin tak serius je..

erk??? ok, malas dah nk tolong cari..
so pencarian terhenti di situ...
dah saat2 akhir..kesian dia... dia google2 org kata kedai ni ada jual..

kat One Utama..cheh! One Utama jugak! punyalah nak boikot OU..
so lunch time kitorg pi serang OU.. sekali lagi.. (tak tau berapa kali kitorg dtg sini cari brg kahwin)

jumpa kedai tu.. J.V. Bovier namanya
dan terjumpa cincin seperti dlm gambar...

ada Nampak diamondnya? ha...6 biji lagik! tapi takleh lawan aku.. 20 biji :p

ada diamond! certified lagi tu!
design cantik & fresh..
aku berkenan dia apa ntah lagi..
excited beliau..
maka.. swipe card!


muka excited beliau dapat cincin yang diidamkan



tamat pencarian cincin kahwin kami. :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails