gy

let's get connected

Tuesday, April 5, 2011

Apabila tayar kereta pancit..



huhuhu..itulah payahnya jadi wanita ini..bila kerja berat- berat payah dah nak buat..
payah ke jadi wanita?ke senang?sebab senang dapat bantuan? =)

ni 1st experience berdepan dengan situasi sebegini..before this pernah gak terbayang - bayang kalau tetiba kereta aku break down ke apa ke..tapi selalu mintak simpanglah kan..terbayang je tapi tak pernah pikir pun kalau betul2 jadi apa aku nak buat..

So, semalam terjadilah perkara sebegitu..tapi nasib tayar pancit je..huhu..
semalam hari yang tak berapa baik pada aku.
Mungkin tulah sebab merajuk dengan mak aku kot pagi tu..
sepatutnya pagi- pagi sebelum keluar kerja kenalah dengan muka manis dan restu ibu bapa,
tapi pagi tu aku dah tarik muka kelat dengan mak aku..Siap taknk bawak bekal makanan lagi..

Ye!boleh di katakan tiap-tiap hari saya bawak bekal ke pejabat,Ok! 

Alkisahnya dari ahad lagi aku dah mogok lapar dan berkurung je dalam bilik!

ok,back to the story..balik dari keje..drive kete cam biasa..
jalan jam kan..tetiba ada motor berhenti sebelah aku..
tegur..dia ckp apa ntah,aku tak dengar..
aku ingt dia tegur pintu kete aku tak rapat..
hee..sbb pnh b4 this pun penah kene tegur camtu..hahaha..
aku buka pintu, then tutup dgn kuat!
motor tu tak bergerak lagi..

Aik!apa mamat ni nak?
aku buka pintu semula..
dia pun cakap..
tayar bocor tu!


Dang!!!

uish!ni mesti teruk sangat ni smpi orang tegur camtu sekali..
aku dah panik dah..
apa aku nak buat ni?
ikut hati nak je aku drive sampai rumah..
tapi ko ingat rumah aku dekat?
hee...
okay2..berhenti tepi..nak berhenti pun jalan jam!takde pun emergency lane..
last sekali aku berhenti kat bus stop federal highway, lepas dari jambatan pulau pinang tu..

okay!now think!what to do?
call 3..huhu..tapi tau dia mmg takleh nak membantu pun..
nak mintak tlg orang..takde orang pun yang berhenti..mngkin sbb aku berhenti kat bus stop kan..so diorg ingat aku tgh tunggu someone ke apa..

nak minta tlg orang2 yang kat bus stop tu..
Shit!baru aku teringat!aku dah tinggal sume tools kat rumah..
Hampeh!

aku pun call kawan aku..tanya dia wether dia boleh tolong..
dia kata dia pun tak reti..

Tettttt!!!!


heee..aku taknk bgtau nama k..
tp dia suggest aku call insuran je..
tapi lagi satu hampeh aku ni!
aku tak tau kete aku pakai insuran apa!

apa ke sengallah aku ni kan?
hee..sbb aku beli thru myeg..so aku takde agen..
aku pun call sume insurance company..sume takde rekod kete aku..
aku dah mula dah nak ngamuk dgn myeg..hee..

so..jalan terakhir..aku call D..
tanya di mana dia..
dia kat bangsar!

cantek!dtg tolong I cepat!
sementara dia nak datang tu..almaklumlah jalan jam...
adalah sebijik kereta gen 2 dinaiki oleh 2 orang jejaka hensem yang baik hati tolong aku..

eleh!
sbb diorg tolong kaulah kau kata diorg hensem kan?
kan?kan?
eh!tak jugak..bolehlah tahan gak rupa dan gaya mereka!sedap mata memandang gak..

aku pun call D..

aku: takyahlah datang..ada orang dah tolong I lah..


D: u ni tak consider I lah..I dari jauh tempuh jam..nak pergi tolong u..lepas tu u cakap tak payah pulak..habis takleh jumpalah ni..


aku: I sakit kepalalah u..mmg today is not a good day..


D: bla..bla..bla..bla..


aku: (aiseh!mamat ni..bisinglah..kuat membebel!)

sampai rumah,bibik cakap mak pergi hospital!

Pang!

aku dah terkejut dah...
wah!anak derhaka aku ni! apa lagi yang nak berlaku lagi ni..

bibik ceritalah kaki mak berdarah..darah memancut - mancut..
kaki mak memang dah lama luka..
orang kencing manis..luka memang lambat sembuh..

bibik lak sempat tanya aku..
pagi tadi kenapa taknk bwk bekal?
sedap tau bibik masak kuew tiaw goreng..
banyak ayam bibik letak..
kamu takut gemuk ke?

hee...

aku call kakak aku..kakak aku cakap tak jumpa pun lagi Dr.
dari pukul 5 ptg smpi pkl 9mlm tak jmpa lagi?
haish!itulah kalau g HUKM or even othe hospital kerajaan..

sbb perasaan yg sgt bersalah pada mak..aku pun niat nak tunggu mak..
tunggu mak dalam bilik mak..

dan akhirnya aku bangun pukul 6 pagi di sisi mak!

hee...kesimpulannya aku tak sedar langsung bila mak balik!

hampeh tul!

nota kaki: pasni kene belajar tukar tayar kereta k cik fiefa..barulah truly independent woman!huhuhu..and aku dah tau dah aku pakai insuran apa..MAA takaful da..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails