gy

let's get connected

Thursday, December 30, 2010

Seksanyer lah nk cantik..+ Piala Suzuki AFF 2010

berkata sang kekasih pada si kekasih..
dah cantik, sibuk nk cantik lagi..
nnti dah kawen xnk lak nmpk cantik..

apa ni?orang sibuk cite pasal bola..ko nk sibuk citer pasal cantik lak..

eh!suka hati akulah..blog aku..aku punyer pasallah nk citer apa pn..hehehe...
tp still nk hubungkaitkan jugak ngan bola..apa2 hal pn congrates yer Harimau Malaya!

okay2!nak story ni!story ni kesinambungan dari program diet hari tu..hahaha..kalau nk tau sila baca entry ini -> klik sini
kan dh kata nk nekad kuruskan badan blk.. kalau b4 this, aku exercise, g gym sume tp kali ni malas dh nk g gym sume..sbb bnyk sbblah..

so aku mengambil alternatif utk berdiet!
alhamdulillah!so far aku dh berjaya turun.

turun berapa kilo?


jeng..jeng..jeng..


3 kilo!!

wah!

hebat tak?hebat tak?

huh!nk turun 3 kilo tu pn bkn senang tau!xsesenang dia naik 8 kilo!

apa yg aku buat??

dietlah! + eksesais sket2..hehehe..

menu harian:

breakfast:  
aku mkn time driving otw g ofis..almaklumlah rumah ke ofis agak jauh ditmbah dgn jam lagi!selalunya aku mkn 2 keping roti gardenia yg putih tu (patutnyer kene mkn wholemeal!)
kadang2 mkn biskut 2-3 keping biskut jacob's hi-fibre tu..
sampai ofis aku akan minum kopi LDC..kopi LDC ni kakak aku yg supply..ntah mana dia dpt ntah aku xpasti..tp yg pastinyer kopi ni dari London Weight punya brand..sepatutnya peranan kopi ni adalah utk membakar lemak..betul xbetul itu aku xpastilah..aku minum je sbg pengganti nescafe aku!(addicted to cafein sbnrnya aku ni!)


Lunch:
hurm..susah nk kata sbnrnya..since aku baru stat 2 minggu je baru..
kalau ikut yg aku baca dari majalah2 kesihatan..
kene makan choices dia:
    ->1/2 nasi + protein + veggies 
    -> mee hoon sup (jgn mee kuning @ kuew tiaw!)
    -> spageti
 tp apa yg aku mkn? ikut keadaan..
so far 2 minggu ni.. 
aku mkn apa yg di bekalkan oleh bibik..hehehe..(malu x dh besar2 pnjg bwk bekal g ofis??hehehe...)nk buat cmne dh bibik mak aku tu rajin sgt!yg sbnrnya bibik jgk adlh salah satu penyumbang lemak2 dlm bdn aku ni..
selalunyer bekal2 bibik ni mmg bkn mknn diet!
dia bg aku mee gorenglah..nasi gorenglah..sume yg bergoreng2!aku sesah je..hehehe..org kata xelok membazir tmbh lagi penat2 dia dh msk pg2 buta..nnti dia pn bg ayat sedih..bibik masak bekal tau utk kamu, tp kamu x bwk!(ada 1 pg tu aku dh lmbt,terus lupa nk amik bekal dia)

tp time aku xbwk bekal aku mmg akan memilih mknn..
ada 1 hari tu aku mkn ayam nasi ayam je..yg aku rasa oklah..roasted chicken..xamik nasi pn..
smlm aku lunch dedaun je..(salad hehehe..) ini mmg mknn ruji aku masa aku g gym dulu..so aku kembali ke pangkal jln..

tp after lunch je..aku rasa xpuas giler mkn..mgkn sbb dh lama xpraktik mkn daun ni..rasa spt nk mkn lagi!ikut hati nk je turun g beli roti sebungkus tp ku tahan..
tidak2!aku mahu kurus!

blk keje,jalan jam giler!argh!!!tensionnyer!sumer org terkejar - kejar nk tgk bolalah tu..
kruuukk..kriok2..perut aku berbunyi!ya Allah!lapar giler!
dahlah tu dlm beg doraemon aku tu xde lak bnda yg leh di sumbat dlm mulut aku!selalunyer ada!ini memang satu penyeksaan!

mmg lapar nk mampos r!aku xpenah rasa selapar itu!
akhirnya aku selamat smpi rumah..
terus aku terkam p dapur! tgk periuk!hehehe

ada 3 pilihan!

ikan pari bakar + ayam masak kurma + sayur rebus

korang rasa mana 1 aku pilih?hehehe...
owh!aku masih waras wlpn dlm kelaparan..
aku membuat analisa satu2!


sayur rebus..hurm..tghari tadi dh mkn sayur..jadi dh ckp dh vitamin dlm bdn..okay!tolak tepi!

ikan pari bakar + ayam masak kurma..

hurm..ikan pari -> protein yg amat di perlukan...bakar lak tu!bagus!paling kurang lemak dia...
jadi baguslah aku makan...

...


...


...


...




ayam masak kurma!

hahaha...xtahan seh tgk godaan ayam!
jadi aku mkn 2 ketul ayam kurma sahaja tnpa nasik jugak!

bila dh kenyang, baru ada jiwa tgk piala AFF!



ada berani??hehehe..

huh!cerita psl bola..duduk VIP seatlah kt umah aku tu..
hehehe..happening giler..sbb 1 family lyn smbl terjerit2..almaklumlah rumah aku tu fullhouse!

so far apa yg aku leh komen psl game smlm (cheh!mcm ko arif je psl bola ni!)


  1.  pemain indonesia hebat melecek bola n merampas bola..sgt bersemangat waja menyerang!
  2. pemain malaysia masa 1st half aku rasa diorg just main pertahanan je..dpt bola, main sepak je ke mana saja..asalkan jgn dpn pintu gol..geram gak tgk!sian kt fahmi sbnrnya sbb asyik kene jaga pintu gol..2nd half baru nmpk cubaan nk attack.
  3. respek giler kt fahmi!sbb maintain jaga gol!sume dia dpt tgkp!except yg 2nd gol tu..itu aku rasa kesilapan players gak sbb xdefend.
  4. aku rasa pengadil kurang adil..berat sblh..terang2 kot nmpk kene tangan si bambang tu..
  5. 1 lg yg aku rasa ntah pape ntah..apsallah cameraman dok fokus kt cewek2 indon je?nk tayang cewek2 dia cunlah tu?so what?mmg r cun tp yg kaya2 je..yg bersepah kt malaysia ni aku tgk hurm...
  6. pastu aku cari gak mana laser bra Julia Perez yg bongoks tu!adeh!apalah sengal sgt minah tu nk butakan mata players malaysia konon..xlogik sungguh!
walau apa pun..kesimpulannya.. well played Harimau Malaya! harap serangan menjadi lagi utk game2 seterusnya..bkn smpi disini saja..!

utk fiefa mohd ali, teruskan program diet kamu yer! jgn mudah berputus asa! Malaysia Boleh!(huh!xde kaitan!)

p/s- lupa nk ckp..dlm program ni aku bykkn minum air kosong..sehari kt ofis je (8 jam) dekat 2 botol besar aku minum..jadi tak heranlah asyik ke toilet je aku..hahaha..and xheran jugak kalau expense bulanan boss kene beli air bnyk pas ni..hehehe




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails