gy

let's get connected

Wednesday, May 1, 2013

Misi Mencari Cincin 2

bila ilmu dah penuh di dada.. so tunggu apa lagi? Ring hunting begins!
tapi dalam hati memang takde spesifik cincin yang macamana nak..
strateginya hanya pergi kedai tengok mana yang cantik berkenan..beli.. cuma target nk emas kuning sbb nnti mak aku tak suka emas putih & kalau boleh taknk cincin batu sebijik.

Misi di teruskan lebih kurang 2 minggu. 1 minggu pertama, tiap2 hari lepas kerja pergi kedai emas.
semua ceruk kitorg pergi. adalah 2, 3 yang berkenan di hati. Incik 'seseorang' cakap KIV dulu..
tak payah nak suruh..knowing myself mmg agak cerewet..kalau nk beli barang, setakt survey 2,3 kedai mmg tak belilah..

tapi yg 2,3 tu hanya berkenan, bukan like 'oh! i really want that ring' sampai diri sendiri pun dah penat & malas dah nak g cari. aku cakap dgn dia ' u pilihkanlah... i amik je which 1 yg u beli'
the thing about him is dia mmg suka melayan kerenah aku..tak tahula suka atau terpaksa..hehehe..

so we stop searching 2,3 hari sampailah aku ternampak dlm paper gambar cincin berlian Habib cantik.. aik! haritu aku dah survey dah habib..xnampak pun yang cantik..mahal aje adalah..

kebetulan Habib ada buat pesta Berlian kat Alamanda.. so after work dari Damansara kitorg terjah ke Putrajaya..dok cari cincin yg mcm dlm paper tu..takde pun. kecewa lagi :(

tapi tunggu! salesperson habib yg sorg ni, Rico namanya tak berputus asa! Katanya amiklah certificate diamond. aku tak tau dlm hati 'incik seseorang' apa..tapi dalam hati aku..'bestnye kalau dapat, tapi berangan jelah!huh'

Rico tanya 'Incik seseorang'  berapa bajet abg? to be frank, aku pun tak tau..sbb bila aku tnya..dia ckp pilih je..cheh! ayat mcm aku leh pilih yg harga 10 ribu kan?hehehe  tp aku ni xsampai hati nak cekik darah dia..slalu yg aku tunjuk2 yg murah2 je..dia yang slalu up2 kan pilihan.. :)

Si Rico ni pun amik 2 bijik cert diamond yang loose, satu besar sket & satu lagi kecik sket. kiranya, kita pilih batu diamond dan matchkan dengan corak cincin yand ada. Pilihan untuk cincin emas kuning tak banyak..yang ada pun tak cantik (at least mata ni tak berkenan) so aku pilih yang emas putih 6 claws supaya kukuh ikatan batunya.

memula pakai yg batu kecik sket (kan dah ckp, i ni tak smpi hati) bila pakai kat jari..wow! shining! cantik!marvelous!...hurm..dlm hati...'dia nk beli ke?'

pastu gatallah ckp..boleh try yg lg 1 tu tak?Rico mestilah ckp boleh kan..hehehe..
srraappp! cincin di sarung di jari manis ku..WOW!Kalau tadi shining, marvelous ni super duper marvelous & eye catching! terus dah jadi serba salah dah!

mungkin incik seseorang perasan ketidakgundahgulananya hati ini. katanya, suka tak?kalau suka, amik terus..
'ha?amik terus?takyah pikir lagi?'
'nak pikir apa lagi?nnti takut tak sempat..sbb nk antar g ikat diamond lagi'
'hurm... yg mana 1 ni?'
'yg mana u suka? amik jelah...'
'takpe ke?'
'amik je'
'er....'

so kesimpulannya?
jeng..jeng..jeng..

emas kuning emas putih
banyak batu  sebijik je
diamond biasa diamond certified

totally tak ikut apa yang di rancang!!



its the chosen one...thank you habib! Simple & yet full of statement ♥♥♥♥

































No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails