gy

let's get connected

Thursday, May 12, 2011

........

Sebulan berlalu..
Aku pun tak perasan dah sebulan..
hurm..dalam tempoh sebulan macam2 benda dah jadi..
lama dah pun tak update blog ni..
nak cerita semua, mungkin agak privacy..
biarlah aku simpan sendiri je...

tapi apa aku nk coretkan di sini..
aku tak tahu mainan dunia apa yang aku hadapi..
jujurnya aku tak minta semua yang berlaku ini..
tapi mungkin resam dunia..
dan dugaan dari-Nya untuk aku mencari arah tuju hidup aku.



Ya, setiap yang berlaku ada hikmahnya.
setiap benda yang berlaku ada sebabnya..
dan setiap kejadian dalam dunia ni ada timbal baliknya..
mungkin inilah balasan pada aku atas apa yang pernah aku lakukan..

biar orang mengata aku jahat..biar orang mengata aku gatal..
tapi aku tahu siapa diri aku..
aku adalah aku..
aku yang mencari apa yang aku inginkan..
sehingga kadangkala aku melukakan hati dan perasaan orang lain..
sungguh tak terniat langsung untuk menyeksa, melukakan dan sebagainya..
aku cuma mencari kegembiraan dan kebahagiaan yang aku inginkan..

Dan kini..
karma dunia berbalik padaku..
Dia tak menyeksa aku..tak melukakan aku..
Namun perasaan yang terbuku di hati aku yang menyeksa diriku sendiri..

Ini jalan yang aku pilih..
menyembunyikan perasaan aku yang sebenar..
sebab aku tahu jikalau diluahkan lebih banyak masalah yang akan timbul.
Lagi pula, aku tak seberani mereka - mereka..
Dan...
Yang paling mengganggu diriku..
Siapalah aku ini..
kalau nak di bandingkan..

Oh! Kini baru ku paham perasaan mereka - mereka..
Insyaallah..aku masih waras..
masih boleh mengawal hati dan perasaan ku..

Biarlah semua ini berlalu..
Aku yakin!sebulan kemudian pasti jalan cerita hidup aku berbeza..
Beza yang macam mana?
hahaha..manalah aku tahu?

I can't read the future..
For the time being..
Caiyok2, fiefa!
satu hari nanti mesti kau akan tergelak mengenang balik peristiwa2 ini...=)



nota kaki - ok, takleh pnjg2..ni pun dah mcm membuka pekung di dada je..uhuk2..
'kamu' nak baca ke?kalau 'kamu' baca apa 'kamu' pikir?'kamu' mungkin taktahu pun saya sedang bercakap tentang 'kamu' kerana saya sangat pandai menyembunyikan perasaan saya yang sebenar..
tapi kalau 'kamu' rasa 'kamu' adalah orang yang saya katakan 'kamu' boleh bagi saya hint..=P
tetttttttttttt!stop it, fiefa!this is insane and ridiculous!







1 comment:

Abang Helmy said...

demi kasih...ku turutkan.. demi kasih aku tinggalkan.... :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails